Naczynia, sztućce i słomki jednorazowe w czasie pandemii

Przed przedsiębiorcami pracującymi w branży gastronomicznej, w związku z nową rzeczywistością epidemiologiczną, pojawił się szereg dodatkowych wyzwań związanych z zapewnieniem ochrony Klientom. W restauracjach, pubach, kawiarniach i wszelkiego rodzaju miejscach, gdzie serwowane są jedzenie i napoje wprowadzono wytyczne, do których należy się bezwzględnie stosować. Jak je interpretować w stosunku do naczyń, sztućców i słomek jednorazowych? Zapraszam do zapoznania się z całą treścią artykułu.

Przed przedsiębiorcami pracującymi w branży gastronomicznej, w związku z nową rzeczywistością epidemiologiczną, pojawił się szereg dodatkowych wyzwań związanych z zapewnieniem ochrony Klientom. W restauracjach, pubach, kawiarniach i wszelkiego rodzaju miejscach, gdzie serwowane są jedzenie i napoje wprowadzono wytyczne, do których należy się bezwzględnie stosować. Znalazły się one na stronie rządowej - https://www.gov.pl/web/rozwoj/gastronomia . Należy podkreślić, że są to bardzo ogólne informacje, co doprowadziło do pojawienia się szeregu wątpliwości m.in. przy zastosowaniu naczyń, sztućców i słomek jednorazowych. Zostały one umieszczone w pkt. 10, którego treść przedstawia się następująco: "10. Usunięcie dodatków (np. cukier, jednorazowe sztućce, wazoniki, serwetniki) z obszaru sali jadalnej i wydawanie bezpośrednio do zamówienia przez obsługę." Wydawać by się mogło, że interpretacja tego zapisu jest prosta, jednak wielu klientów zgłasza, że podczas kontroli Inspektorów Sanepidu pojawiają się dodatkowe wytyczne dot. dodatkowego opakowania indywidualnego sztućców i słomek. Czy zatem jest to zasada, czy jest to kwestia podlegająca ocenie indywidualnej sytuacji? Pozwoliłam sobie przeprowadzić rozmowy ze Stacjami Epidemiologicznymi, których stanowisko nie jest aż tak restrykcyjne, jednak w żadnym z tych miejsc nie usłyszałam konkretów, czy to jest obowiązek czy dobrowolność. "Owszem, nie ma tego nigdzie zapisanego, ale można ponieważ jest to dodatkowa ochrona". Jednocześnie padła np. podpowiedź, że można zastosować np. szczypce, którymi pracownicy lokalu gastronomicznego chwytają produkty jednorazowe i w ten sposób przekazują je Klientom. Nasuwa się pytanie, czy jeżeli żywność i napoje są szykowane przez obsługę i wydawane razem ze sztućcami czy słomkami przez te same osoby, dodatkowy papierek będzie w jakikolwiek sposób zmieniał jakość bezpieczeństwa Klientów? Wydaje się, że to jest już bez znaczenia, jednak jest to odczucie subiektywne, moje jako Klienta Lokalu.

Wniosek nasuwa się następujący - wybór rodzaju wydawanych sztućców i słomek jednorazowych zależy od możliwości danego miejsca.  Najważniejsze jest zoptymalizowanie zasad bezpieczeństwa, przy uwzględnieniu komfortu Klientów lokalu.  


    W naszej ofercie produktów ekologicznych znajdziecie Państwo zarówno asortyment bez innych opakowań niż zbiorcze, jak i pakowane dodatkowo indywidualnie w papierek. Dlatego wybór wariantu pozostawiamy w rękach naszych Klientów. 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl